PFULLINGEN.ERIMA Duitsland verheugt zich over een significante omzetstijging. In het eerste halfjaar van 2012 noteerde het traditionele sportmerk een omzetgroei van 15%.
„We zijn goed op weg: onze strategie en de intensieve samenwerking met de sportvakhandel en de inkoopverbanden Intersport en Sport 2000 werpen vruchten af“, zegt de managing-director van ERIMA Duitsland Dominik Solleder over de goede tussentijdse resultaten.
Dit is voornamelijk te danken aan de brede positionering van het merk. Met de Multi-Teamsport®-strategie kan in vele sporttakken gescoord worden: in voetbal en handbal evenals in volleybal, basketbal, turnen, running en diverse andere sporten. Bovendien stijgt de aanwezigheid van ERIMA op de markt in het multisport-segment dankzij de nieuwe NOOS-systemen.
De diverse marktsegmenten worden in nauwe samenwerking met de sportvakhandel en met de inkoopverbanden bewerkt, die in het bijzonder de competentie en de hoogwaardige service van ERIMA waarderen.
De duidelijke omzetstijging van ERIMA in het eerste halfjaar van 2012 is ook te danken aan de toegenomen aanwezigheid op de Duitse markt. Dit bewijzen succesvolle partnerschappen met de Duitse volleybalkampioen Berlin Recycling Volleys, de tophandballers van TBV Lemgo en de Duitse turnbond met Fabian Hambüchen. Als kledingsponsor van 1. FC Köln legt ERIMA in de tweede Bundesliga het accent op voetbal. De televisie-aanwezigheid op SPORT 1 ondersteunt de groei van het ERIMA-imago in de handbal- en voetbalwereld.