Na bijzonder sterk 2014 gaat de omzetcurve van ERIMA in het eerste kwartaal van 2015 verder in stijgende lijn: in Duitsland noteerde het sportmerk een kleine 8 procent winst; op de internationale markt kon het bedrijf een plus van 3 procent noteren.
Deze groei is des te merkwaardiger als men het uitstekende eerste kwartaal van 2014 als referentiepunt neemt: de genoteerde plus van vorig jaar kon opnieuw overtroffen worden. Vooral de maand maart van het eerste kwartaal 2015 was een uitblinker, waarin ERIMA een dikke 10 procent omzetgroei realiseerde.
Eén van de belangrijkste redenen voor deze groei is de uitlevering van de ERIMA- innovaties 2015: in textiel scoort ERIMA vooral met de nieuwe teamline collectie 5-CUBES.
De leveranciers van team- en clubuitrustingen dragen de lijn hoog in het vaandel: de verenigingen zijn enthousiast over het design en de talrijke combinatiemogelijkheden met overeenkomstige bestellingen tot gevolg.
Niet minder is de vraag naar de seizoenscollectie FEEL GREEN en haar opvolger GREEN CONCEPT: deze laatste komt in de herfst in de sportspeciaalzaak. Met beide milieuvriendelijke pre-ordercollecties bemachtigt ERIMA een sterke positie op een nieuw marktsegment en verovert er nieuw groeipotentieel.
Meteen na het uitbrengen van de ERIMA HYBRID TRAINING, de bal die staat voor een nieuwe generatie trainingsballen in voetbal en blijkt de bal na introductie een echte omzettopper: de innovatieve bal die de voordelen van een gelijmde bal met die van een genaaide bal combineert, biedt uitstekende speeleigenschappen en een zeer hoge slijtvastheid. Omdat zowel de clubs als ook de vakhandelaars zeer enthousiast zijn, worden de geplande voorraden nu reeds overtroffen en bij de fabrikanten werden reeds bijkomende orders voor naleveringen geplaatst.
Bovendien wordt het positieve kwartaalresultaat weerspiegeld in de topservice aan de vakhandel. De nieuw ontwikkelde EDI- applicatie waarmee de software van de handelaar rechtstreeks aan het ERIMA-systeem gekoppeld wordt, boekt groot succes. De nieuwe digitale applicatie vereenvoudigt het werken voor de ERIMA-dealers en steeds meer partners maken er ondertussen gebruik van.
„Ik ben zeer blij, dat wij in 2015 opnieuw succesvol zijn. De groei van het eerste kwartaal toont, dat wij met onze producten en met onze service ook dit jaar opnieuw in de roos schieten“, zegt ERIMA- eigenaar Wolfram Mannherz enthousiast over de eerste 3 maanden van het jaar.
Vragen?
Contacteer ERIMA email: info@erima.be – internet: www.erima.be